De leerlingen krijgen in de klas (bijna) dagelijks terugkoppeling van de docenten over hun werkhouding en ontwikkeling. Een paar keer per jaar leggen we dit vast en is er de mogelijkheid voor ouders en leerlingen om in gesprek te gaan met de docenten. 

Doormiddel van driehoeksgesprekken, 10-minuten-gesprekken, rapporten en getuigschriften gaan we met ouders en leerlingen in gesprek. Lees hier meer over deze voortgangsgesprekken. 

Feedback en reflectie (rapporten en getuigschriften)

Twee maal per jaar ontvangen leerlingen en ouders op papier in en Magister uitgebreide informatie over de voortgang en ontwikkeling. Elke docent schrijft een passage feedback aan de leerling over de ontwikkeling, en waar mogelijk nog uitdagingen liggen. Daarnaast ontvangen de leerlingen in klas 7, 8 en 9 een ‘letter-rapport’ met beoordelingen voor de werkhouding, de ontwikkeling en de leeropbrengst, altijd in het perspectief van het advies van de basisschool: is de leerling nog ‘on-track’, kan deze meer worden uitgedaagd, of wordt deze overvraagd? Vanaf klas 9 zijn in Magister de cijfers van de toetsen die in de toetsweek worden gemaakt zichtbaar.